Tuesday 9 April 2013

SEKALI LAGI

assalamualaikum.


sekali lagi, bila kita terlalu mencari kesempurnaan, yang dihadapn mata kita tinggalkan.
terlalu mencari yang terbaik, yang boleh menyajung dan yang meneliti segala aspek.
 tapi pernah ke kita bukak mata hati.asyik leka dengan segala yang bukan milik kita,
 asyik leka dengan yang kita suka, kita lupa bahawa yang kita suka tu tak semestinya yang kita sayang.
dan yang kita sayang tu tak semestinya berpihak pada kita.
kalaulah kita boleh ubah segala yang terjadi, kalaulah kita boleh buad orang suka kita.
tapi semua tu bukan didalam kawalan kita. bukan semua berpihak pada kita. Ya Allah.
sesungguhnya kuatkanlah aku dengan segala ujian ini. sesungguhnya hanya Engkau yang maha mengetahui segala perkara yang terjadi.

 

kita boleh aim segala hal. tapi apakah mengena sasaran yang kita hendaki. 
tapi, yang pasti, dalam hidup ni kena ada something yang kita perlu aim to get. i really really wish my dream will come true. i want it sooo badly.tak tahu nak cakap macam mana. hati je yang tawu betapa remuk dan serabutnya bila hal ini berlegar dalam kepala.berfikir, berfikir dan berfikir. apakah kita ada salah dengan makhluk alam yang lain, apakah kita ada menyakiti hati orang lain.kadang kadang semua itu terjadi tanpa rela mahupun dengan rela. manusia memang alpa dan senang melakukan kesalahan. tapi, pintu taubat itu ada.


*rasa ini akan mati pada suatu hari. jasad ini juga akan pergi di suatu hari. harapan ini juga akan aku capai di suatu hari. yang penting, tabah dan sabar. walaupun berserabut dan bersawang, hidup perlu diteruskan. no matter how long and how harsh you cried for it, noboby can help you unless you make your own moves for yourself. menangislah kalau itu boleh melegakan. lama lama simpan nanti makin membukit juga. 
sesedih mana pon kita, sebahgia mana pon kita, sentiasa ingat yang dunia ni hanya pinjaman. bersusah dahulu bersenang kemudian.

wassalam.

No comments: