Tuesday 12 November 2013

RAMBLING

assalamualaikum.

Setelah sekian lama tak mecoret kat sini. akhirnya hati ni terpanggil untuk menulis sesuatu. mungkin juga dek kerana rasa terhadap dia yg sgt kuat. selama ni perkonsian tentang masalah dengan org lain adalah satu kesukaran kerana dikuatiri bakal menyusahkan orang lain dengan masalah sendiri. tapi sentiasa kena ingat. dalam hidup ni sebelum death kita ada choice which is we are the one that make a decision. kita yg mencorakkan diri kita disampaing kegala kemalasan dan kerajinan kita. takde org lain yg rajin tapi kita yg berjaya kan.

Dengan ini, saya ingin meminta maaf dengan diri saya sendiri adalah kerana lelaki itu saya telah menyakitkan diri saya sendiri. dear self, i am truely sorry. really sorry for hurting myself and i am soo sorry for biarkan anda sakit, tak sihat, vomitting,loose appetite and even loose weight at the time he leave you and he didnt appreciate how much you love him. jadi, dengan ini saya ingin berjanji dengan kamu wahai diri saya sendiri. takkan ada lagi cinta tak halal selepas ini. i believe you are stronger than you know. i believe you can make him wonder how you could smile after everything happens. 
in life, harini kita jatuh. kita sedih dan kita terasa sangat tak bermaya. tapi lupakah kita tak selamanya kita dibawah. dan tak selamanya kita diatas. seandainya ditoreh tangan, darah yg keluar warnanya berbeza dengan makhluk Allah yang lain, dari situ lah baru selayaknya anda berkata bahawa "dia bukan macam kita. dia tak seperti kita".  
However, since our world is different ill let you go. im glad you had found someone better than me. 
dalam hati ni Tuhan jer yang tawu. tapi, hati ni perlu redha dan tahu juga bahawasanya Allah menghapuskan apa yang dikendakinya. Segala yang berlaku dalam dunia ini adalah dengan kehendaknya. dan kita sebagai hambanya haruslah menerima dengan hati yang terbuka. ajal, maut dan jodoh sudah ada untuk kita. cuma ceat atau lambat. tapi, yang paling dekat itu adalah ajal. cuma kita je tak tawu bila.kuatkan hati cekalkan diri. :)

sekian. 

No comments: