Tuesday 10 December 2013

302

Assalamualaikum

so ya.
MIMPI
Mimpi ni tak selalunya brunsurkan petanda. tapi juga boleh jadi bunga tidur.tapi kadangkala ianya hanyalan bisikan syaitan yang bertungkus lumus menyesatkan anak Adam. it happen since we are overthinking towards something. tentang dia tak sepatutnya fyna fikir lagi. rindu itu sentiasa ada. tapi dia milik orang lain so ya seharusnya kita terima dengan redha. Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya. 
mimpi ni berpunca dari emosi yang tak stabil. bila kita terlalu fikir sangat akan sesuatu hal tu, so boleh jadi terbawa bawa dalam mimpi. Ayah pesan, seeloknya sebelum tidur tu baca ayat yang ayah ajarkan dan baca ayat kursi bagi menjadi pendinding diri. time will heal everything. jalankan tanggungjawab dan tugas kita sebagai hamba. kita mungkin tak boleh puaskan hati semua orang tapi dengan Allah sentiasa kita takkan ada rasa yang kita rasa terhadap manusia. back to basic. yakni kita takkan kecewa seandainya kita meletakkan Allah yang teratas. Allah takkan kecewakan hambanya. kita yang kecewakan diri kita sendiri dengan overthinking dan sebagainya. dari situ terhasil lah mimpi yang bukan bukan.
aku tak sempurna. aku punya salah dan silap. aku selalu rasa kerdil dan tak layak. aku hanya manusia. tiada manusia yang tak berbuad salah. tapi mohon lah pengampunan. nescaya rasa tidak puas hati, rasa gelisah mahupon rasa sedih akan hilang sedikit demi sedikit. Allah takkan biarkan hambanya sesat seandainya hambanya kembali ke sisinya. aku cuma inginkan redhanya. ingin disisinya. aku percaya Dia takkan pernah biarkan aku keseorangan. takkan biarkan aku jatuh dan rasa tersisih. malah melalui ujiannya Dia menujukkan kasih sayangnya, membuktikan dia sisisiku dan malah menguatkan aku dan menddekatkan aku dengannya. subhanallah.

wassalam. 

No comments: