Wednesday 18 December 2013

303


Experience is the best teacher

i may not the best person.but i do had learn toward these situation. mungkin belum lagi rezeki aku pada kali ini. tak kisah la berapa lama aku tunggu.

 yang pasti aku kena sabar. didik hati kurangkan amarah. control the anger. not let the anger control you. check balik dalam diri. kadang kadang kita tak sedar kita melukakan orang sekeliling kita. walaupon kita rasa benda tu macam chill je. 

come on la nak touching touching kenapa kan. kita kan member and so on. tapi pernah tak kita terfikir apa yang dia lalui sepanjang hati ataupon apa yang ada dalam hati dia. put yourself into others shoe. walaupon badan kita sebenarnya besar gedabak nak masok dalam kasut memang tak boleh la kan. i mean, letakkan diri kita di dalam situasi orang itu. akan ada yang tak setuju kadang kadang.

 yelah kan. time marah nak ingat ape dah. sebab tu lah penting dan harusnya belajar untuk kawal marah tu. marah itu faveret syaitoon yang nak sangat datang nyendeng nyendeng kat kita kan. 

tolong lah pergi jauh jauh yer makhluk penggoda. tolong lah faham. dek kerana kemarahan nanti one day we might regret.

 so, bila nak rase marah tu, tahaaaaan dan tahaaan dan tahaaan je.nikmati kehidupan ni sementara masih ada masa. kalau asyik nak marah marah ni boleh bawak kemana. kenyang pon tidak.

 mohon jangan lah terlalu manjakan perasaan tu. nanti makan diri.

penting dan perlu untuk kita respect and relaks tentang keputusan orang lain. kita bukanlah sesiapa dan kita tak boleh nak suruh org itu ini dan itu. tuan punya body tu sendiri yang boleh tetapkan hati perasaan or pape yang dia nak buad

tak kisah la macam mana berat sekalipon. tetap jugak kena pujuk, paksa ataupon ugut diri tu untuk sabar. Setiap masalah ada jalan keluarnya. Kamu mungkin tak melihatnya, namun Tuhan tahu jalan keluarnya. Yakin dan percayalah padaNya

salahnya mungkin terlalu obsesi kejar something yang tak sustain. sebab tu lah kena belajar be flexible. kalau obses sangat ni apa yang kita nak tu sebenarnya boleh jadi tersalah simpang.

tapi, 

pendek kata, seseorang yang dikategorikan sebagai peenang adalah org yang mampu kawal marah dengan sabar tulus dan mulus serta ikhlasssss gituuww

hati, mohon bersabar ye dengan keduniaan yang sementara ni.

 tak rugi sabar ni.

 serius tak rugi. :)

No comments: